Sunday, April 18, 2010

Le 97ieme jour: Nous avons fait un pique-nique!/We had a picnic!

Il faisait très beau aujourd'hui - si chaud avec beaucoup de soleil! :-)

D'abord, je suis allée aux Halles et j'ai acheté quelques légumes et des fruits - deux pommes, un nashi (poire-pomme qui vient de la Chine - http://www.only-cookware.com/blog/2007/11/28/the-delightful-delectable-nashi-pear/), et un poivron vert. Le nashi n'était pas si delicieux comme le site-web dit, mais j'aime essayer des nouvelles types de nourriture pendant ma sejour en France.

Après, je cherchais (et j'ai trouvé) le "free market" (comme Michel m'a dit) avec des vêtements, des chaussures, des livres, des tableaux, etc. en Place des Carmes. J'ai acheté deux journaux de l'époque de la Seconde Guerre Mondiale! Je n'ai payé qu'un euro pour les deux! Comme vous savez, j'adore l'histoire, donc, ça me plait beaucoup!

Puis, j'ai appelé Mirel et nous avons décidé de faire un pique-nique. Son hôte d'accueil nous a donné des verres (pour le vin, bien sûr!) et un nap (peut-être pour être semblable aux vrais français). Nous avons fais nôtre pique-nique en haut dans le jardin d'Avignon (près de la Palais des Papes).

Nous avons bien mangé, et après nous avons acheté/mangé du barbe à papa et après, du glace (j'ai choisi le parfum, "crème du marron," qui était très delicieuse!)

Puis, Mirel m'a montré des roue à eau (que j'ai voulu voir), mais la petite fleuve était très sale.



In English:
It was a beautiful day today - so hot with lots of sunshine!
:-)

First, I went to Les Halles and I bought some vegetables and fruit - two apples, a nashi (pear-apple that comes from China - http://www.only-cookware.com/blog/2007 / 11/28/the-delightful-delectable-nashi-pear /), and a green pepper. The Nashi was not as delicious as the web-site says, but I like trying new types of food while in France.

Then I looked (and found) the "free market" (as Michael called it) with clothes, shoes, books, pictures, etc.. in Place des Carmes. I bought two newspapers from around the time of the Second World War! I paid one euro for two! As you know, I love history, so, I am quite excited!

Then I called Mirel and we decided to have a picnic. Her host family gave us glasses (for wine, of course!) And a small blanket/table cloth (perhaps for us to seem similar to the real French). We had our own picnic up in the garden of Avignon (near the Palace of the Popes).

We ate well, and after that we bought / ate cotton candy and after the cotton candy, we got some ice cream (I chose the "creme de marron" flavor which was very delicious!) Then, Mirel showed me some water wheels that I had wanted to see, but the stream was quite dirty.

...
Dinner: pork, potatoes, and peas.
Dinner discussion: about the movie they went to see called "Local Solutions for Global Problems" which is a movie about agriculture/pesticides/industrialization and globalization problems.

*Sorry about the weird white highlighting behind some of the text. I don't know why it did that and therefore don't know how to change it.

No comments:

Post a Comment